Gregori Salvat: 'Sembla que l'economia comença a moure's'

08 Març 2015 | Reus

Gregori Salvat: ‘Sembla que l'economia comença a moure's'
El Gremi de la Construcció del Baix Camp va celebrar a inicis de març la seva assemblea anual que va servir per aprovar per unanimitat les contes de l'entitat del 2014 i també per presentar el pressupost pel 2015, que preveu un superàvit a final d'any si continuen els cursos professionals que actualment està oferint el Gremi a les seves instal• lacions de Reus. En el transcurs del balanç dels darrers mesos, el president de l'entitat, Gregori Salvat, va assegurar que la situació econòmica s'està capgirant. ‘Sembla que l'economia comença a moure's', va indicar Salvat en referència a la situació viscuda en els darrers dos o tres mesos en els qual el sector comença a activar-se després de mesos de paràlisi.
Salvat és conscient que ja fa mesos que es parla de la reactivació de l'economia al país, però també va afegir que fins ara no s'havia notat a l'economia de les empreses de la construcció de casa nostra. ‘Ara hi ha més feina i fins i tot les administracions encarreguen més obres, potser perquè s'arriba al final de la legislatura. Sigui com sigui ara els nostres agremiats tenen més feina que abans i esperem que aquesta tendència continuï', va explicar Salvat davant d'una dotzena d'agremiats.
Aquesta millora de la situació econòmica caldrà veure-la en el seu conjunt a final d'any per analitzar definitivament aquest increment de l'activitat empresarial en el sector de la construcció. Més agremiats Salvat també va dir que el Gremi de la Construcció del Baix Camp, després d'una davallada en els últims anys, començava a recuperar el nú- mero d'agremiats, tot i ser conscient que encara hi ha feina per fer en aquest sentit per part de l'actual junta directiva. Per cloure amb un missatge d'optimisme, Salvat va assegurar que ‘els moments més durs de la crisi sembla que han passat i que estem a la part final de la nostra travessia pel desert'.
D'altra banda, el vicepresident Gerard Prats va parlar en la seva intervenció de la delicada situació econòmica que travessa la FEGCO, la Federació de Gremis de la Construcció de Tarragona. Però va explicar que en els darrers mesos els cursos que s'han realitzat han permès salvar aquesta entitat i s'espera que el pla de viabilitat que s'ha presentat serveixi per donar continuïtat a la federació.

Gregori Salvat: 'Sembla que l'economia comença a moure's'