La junta del Gremi de la Construcció espera que la recuperació es confirmi aquest 2016

18 Desembre 2015 | Reus

El Gremi de la Construcció del Baix Camp va oferir aquest dijous la tradicional recepció als agremiats i també a les autoritats per desitjar unes bones festes nadalenques i al mateix temps fer un balanç de l'any que estem a punt de tancar. A l'acte hi van assistir una vintena de membres del gremi entre agremiats, familiars, junta directiva a més del regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Reus, Marc Arza; el president de la Cambra de Comerç de Reus, Isaac Sanromà i el president de la Fegco, Josep Garcia-Riera.
Durant la seva intervenció, Gregori Salvat, president del Gremi, va fer un repàs a la seva trajectòria, primer com a membre de la junta i després com a president. Va recordar que li ha tocat viure els vuit anys més complicats amb constants davallades de l'economia que ha malmès de forma molt contundent aquest sector. Amb tot, Salvat va voler parlar del futur confiant que la recuperació que ha començat aquest 2015 tingui la seva confirmació al llarg del 2016. Salvat va parlar de les dades de la construcció a Catalunya i va recordar que mentre que a les comarques de Barcelona, Lleida i Girona sembla que les xifres són més positives, al sud, a les comarques de Tarragona, aquesta recuperació és menor, tal i com també certificaven fa uns dies els propis sindicats.
El president del Gremi va explicar també que l'entitat poc a poc va recuperant la xifra d'agremiats. El 2015 va repuntar el seu número i s'espera que el 2016 torni a créixer demostrant que es torna a crear ocupació en un sector que també necessita la confiança, va dir, de l'administració que pugui permetre l'increment de preus.
Per la seva part, Isaac Sanromà, president de la Cambra de Comerç de Reus, va certificar aquests indicis racionals de millora i va comentar que els despatxos d'arquitectes també mostren els símptomes de millora ja que comencen a arribar de nou projectes.
En regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Reus, Marc Arza, que va assistir per primera vegada a la trobada, va assegurar que la ciutat, tot i les dificultats, se s'està sortint i que al 2015 ja es van demanar quasi tres vegades més de llicències que el 2014. Al mateix temps, va explicar que les consultes de promotors, particulars i bancs s'han incrementat cinc vegades respecte les de l'any passat, una dada que referma aquesta recuperació. Pel que fa al Gremi, Arza es va mostrar convençut de la seva vitalitat afirmant que fa el que toca, que és exigir a l'administració. Per últim, Josep Garcia Riera, president de la Fegco, va intervenir comentant que el sector immobiliari a Reus i Tarragona ha començat a moure's; encara també va afirmar que a la perifèria d'aquestes ciutats continua estancat perquè existeix molta oferta. Com a element positiu va explicar que els ajuntaments tornen a generar obra pública i que el sector industrial a les nostres comarques es manté.
Garcia Riera va fer referència a les dificultats que ha passat la FEGCO, explicant als agremiats els darrers moviment que hi ha en aquest sentit i recordant la necessitat de la unió de tot el sector de les nostres comarques. Per últim també va recordar als empresaris la necessitat de continuar invertint en formació, una formació que ha de passar pels acords que els diferents gremis tenen amb la Fundación Laboral de la Construcción a casa nostra.
La jornada de celebració de les festes nadalenques al Gremi va tancar-se amb les intervencions de l'expresident Miquel Vilella i també la de Lluís Salvat, president de la Confraria de Nostre Pare Jesús a la Columna, que van animar a continuar participant en les diferents activitats que es fan. Un brindis i un petit refrigeri van posar el punt i final a la tradicional vetllada.