Damià Calvet es reuneix amb el sector de la construcció de Tarragona

15 Febrer 2017 | La Selva del Camp

El director general de l'Incasol, Damià Calvet, va ser el protagonista del dinar amb empresaris del sector de la construcció de les comarques de Tarragona que va tenir lloc fa uns dies a l'Hotel Mas Passamaner, de la Selva del Camp, en el qual el màxim responsable d'aquest organisme va presentar en primera persona i va resoldre davant els empresaris les preguntes i dubtes que van sorgir al voltant de diversos temes d'actualitat, com ara BCN World, la licitació d'obra pública i les infraestructures cabdals pel nostre territori.
Una nodrida representació del Gremi de la Construcció del Baix Camp, encapçalada pel seu president Gregori Salvat i la resta de la junta directiva, al costat de representants de la Foconta i dels gremis del Tarragonès amb el seu president Jose Luís García i el del Baix Ebre amb el seu president Salvador Pallarès van assistir a la trobada.
Damià Calvet va fer una llarga i extensa exposició en la qual va presentar l'actual moment en el qual es troba l'Incasol, organisme que també va haver de patir un expedient de regulació d'ocupació que va afectar a bona part de la plantilla ara fa uns anys. Calvet va assegurar que la tasca que s'ha fet durant els últims anys per sanejar els comptes de la Generalitat tindran el seu fruit en els propers anys i espera que el procés polític que viu el nostre país ens porti a bon port i que l'economia catalana sigui la gran beneficiada.

Calvet va respondre els dubtes dels empresaris que van fer referència inicialment al projecte fins ara conegut com a BCN World. Calvet va viatjar en el temps per explicar com s'havia gestat el projecte fins arribar als nostre dies quan ja s'ha licitat la redacció del projecte d'urbanització i reordenació dels accessos al projecte conegut inicialment com BCN World res obres als terreys. Calvet va dir que el període d'alegacions ha servit per guanyar el consens total de tots els agents implicats, territori i partits polítics i per aixo va recordar que el pla director urbanístic de BCN World va quedar aprovat provisionalment per la Comissió d'Urbanisme del Camp de Tarragona per àmplia majoria. El planejament del rebatejat com a Centre Recreatiu i Turístic (CRT) de Vila-seca i Salou, va ser votat en una comissió amb un gran nombre de representants territorials. Amb 26 vots a favor, una abstenció i cap vot en contra, el projecte, redimensionat en diverses ocasions i que difereix molt dels inicis, va fer el darrer pas cap a l'aprovació definitiva. Calvet es va mostrar convençut que durant el 2017 es començaran a fer obres. Respecte al pes que han de tenir les empreses del territori en aquestes obres va animar a tothom a fer l'esforç i a unir-se per poder participar d'aquest projecte que no té cap dubte que será beneficiós per tothom.

Un altre dels dubtes sorgits és el nom que ha de tenir el que fins ara es coneixia com a BCN World, però que no es pot utilitzar perquè el van registrar els seus promotors inicials. Calvet va assegurar que en breu hi haurà un nom, un nom que ha d'incloure alguna referència al territori. No va voler avançar res perquè va afegir que no ho sabia però va explicar que la paraula o el concepte ‘mediterrani' segurament hi apareixerà d'alguna o altra forma perquè és un concepte que es llegeix de forma positiva a bona part del món.

En quant a les infraestructures, Damià Calvet va reconèixer el dèficit existent a Catalunya i especialment al sud. Per això va presentar els plans del Govern per incrementar el pes de l'Aeroport de Reus i també les pressions que fan a l'Estat per un calendari realista que impliqui l'obertura d'una vegada per totes del Corredor del Mediterrani i el seu enllaç amb l'estació intermodal de l'aeroport reusenc.

Damià Calvet es reuneix amb el sector de la construcció de Tarragona