Col·laboracions

 

De Banyeres als Guiaments i de Vallfogona al Cap Salou

19 Febrer 2015 | Jaume Vich. Periodista de Canal Reus TV

De Banyeres als Guiaments i de Vallfogona al Cap Salou

 

Fa ben pocs dies dos bons amics feien les maletes i posaven rumb a Londres a la recerca d'alguna cosa millor del que deixaven a Reus. Resulta curiós que a la mateixa terminal van coincidir amb un grup de convilatans que, ratllant la desesperació, circulaven per la mateixa passarel•la amb el mateix bitllet entre mans. Un altre farà la mateixa processó ben aviat per rastrejar el suculent mercat laboral de l'Europa encara més septentrional. Decisions lliures i farcides de risc personal. Marxar no és fàcil. Però si ho fas des d'un Aeroport situat a cinc minuts cronometrats del sofà de casa encara resulta més incitador.

Les connexions que enllacen la capital del Baix Camp amb el Regne Unit s'estan convertint en un degoteig de joves, i no tan joves, que posen la directa a l'exterior. S'han rendit. O per defalliment, o per injustícia social o per resistir amb poca força les envestides de mala maror del moment. Almenys haurà servit per donar caliu a una terminal que cada hivern s'assembla més a un petit desert amb bar incorporat. Les dades d'usuaris (850.000 usuaris el 2014) van a la baixa precipitadament en una infraestructura que, més enllà de servir per foragitar estimats conciutadans, ha de proveir-nos de visitants. A Reus, sí. A Tarragona, també. A Cambrils, és clar. A Salou i Vila-seca, evidentment. I si arriben a Porrera, Montblanc i Amposta, benviguts seran, vinguin d'on vinguin, parlin com parlin.

A 100 quilòmetres hi viu un monstre. Sí, l'Aeroport del Prat. Es fa difícil conviure al costat d'una bèstia de dimensions colossals que engull milions de persones carregades amb una maleta de 55 x 40 x 20 el pes de la qual no supera els deu quilograms. Són les mides prototipades per Ryanair, la companyia de Michael O'Leary que ha estat capaç de fer tocar el cel a l'Aeroport de Reus i en una fracció de segon, abusant de la confiança, li ha fet mastegar sorra i s'ha abraçat amb ulls d'amor a Barcelona. Què ha passat per arribar fins aquí? Poca capacitat negociadora i posar massa ous de gallina irlandesa al cistell dels operadors comercials.

Mentre el Port de Tarragona avança a pas de formigueta amb el projecte embrionari per portar creueristes, el cert és que l'Aeroport de Reus, que aspirava a atreure 3 milions de visitants en èpoques pretèrites, s'ha de rellançar i ben fort. Creure's menys les embadalidores consignes de l'estrambòtic directiu i posar el crit al cel quan es retallen rutes. Donar embranzida al Pacte de la Boella recuperant la confiança d'aquells que, en menor o major mesura, s'han desdit d'una infraestructura tan sobreendeutada (160 milions d'euros segons elcritic.cat), ultraequipada com extremament necessària per al territori. De Banyeres del Penedès als Guiamets i de Vallfogona de Riucorb al Cap de Salou.

 

 
 
 

 

© Gremi de la Construció del Baix Camp      Carrer Alcalde Joan Bertran, 13-15, baixos 43202 Reus Tel: 977 32 30 13 Fax: 977 33 00 96