Adéu a l'empresari cambrilenc Ernest Piqué

28 Novembre 2016 | Natàlia Rodríguez

Adéu a l'empresari cambrilenc Ernest Piqué

El divendres 25 de novembre i desprès de plantar-li cara a la malaltia amb la mateixa fortalesa i coratge que sempre havia fet servir davant de qualsevol ensurt, la llum de l'Ernest Pique s'apagava. Rodejat dels seus, com sempre, acompanyat pels seus, com sempre, als 79 anys, l'Ernest Piqué moria a Barcelona.
L'Ernest Piqué era, entre moltes altres coses, el propietari de Mas Gallau. Un establiment que va saber rellançar i posicionar mostrant la seva gran intuició pels negocis. Un olfacte fi per comprendre per on anaven els mercats del turisme del futur com mai s'havia vist per les nostres comarques, essent capaç d'atisbar abans que ningú, la importància d'oferir un nou concepte d'hosteleria i de restauració. Des de fa tres dècades, el Mas Gallau és un referent inqüestionable a les nostres comarques.
El mateix que ja havia fet abans quan va fundar la seva empresa Piqué e Hijos, S.A,, dedicada a l'extracció, fabricació i comercialització d'àrids, formigons i morters. Una empresa familiar per què així era com entenia la vida l'Ernest Piqué: la devoció total i absoluta a la seva família. Una família per la qual el plural no és una qüestió banal. Són una pinya, un clan. Treballen junts, viuen junts i pel que jo he pogut comprovar en les des de fa més de vint anys, gaudeixen de la vida junts. En moltes ocasions he observat -no sense un xic d'enveja- com la fraternitat entre els membres del clan era a prova de qualsevol problema. I tot plegat no es degut a la casualitat. Aquests valors és quelcom que hom aprèn a casa seva. A la taula de la cuina gairebé. I aquests és el llegat pel que cal honorar avui la figura de l'Ernest Piqué.
La biografia de les persones pot anar lligada a la dels pobles i ciutats que els han vist néixer. El Cambrils que va veure crèixer a l'Ernest Piqué avui ja no existeix. Els temps canvien i ens canvien. Evolucionem i anem aprenent noves formes, nous conceptes. Els nets ja no viuen en el mateix món que els avis i tanmateix la tradició, els arrels i el lligam amb els teus és avui en dia més important que mai. En mirar les fotografies que els fills de l'Ernest em mostren, puc imaginar la seva enorme sensació d'orfandat. Han perdut el pal de paller. A l'home ben plantat i carísmatic que durant tota la seva vida els va acompanyat amb la paraula justa i el somriure franc.